Siirry sisältöön

思う

Wikisanakirjasta

Japani

[muokkaa]

Verbi

[muokkaa]

(hiragana おもう, rōmaji omou)

  1. ajatella jotain jostain; kuvitella; luulla; pitää asiaa jonakin; olla mieltä jostain
    あなたどう思った? (Anata wa dō omotta?)
    Mitä ajattelit [siitä]
    私のことどう思ってる? (Watashi no koto dō omotteru?)
    Mitä ajattelet minusta. / Mitä mieltä olet minusta.
    「お父さんはどう思う?」 (Otōsan wa dō omou)
    Isä, mitä mieltä olet?
  2. olla jotain mieltä
  3. ajatella jotain, kaivata

Liittyvät sanat

[muokkaa]